صفحه اصلی اخبار امکان ادامه تحصیل هنرجویان فنی و حرفه ای در نظام جدید
PDF چاپ نامه الکترونیک

هنرجویان فنی و حرفه ای با اجرای نظام جدید آموزشی می توانند ادامه تحصیل دهند

تهران - مدیر كل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: زمینه و امكان ادامه تحصیل هنرجویان فنی و حرفه ای در دانشگاه های سراسری، با اجرای نظام جدید آموزشی (6.3.3) فراهم شده است.

1390/11/16 - 00:20

'محمد شریف زاده' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در نظام آموزشی فعلی كه هنرجویان فنی و حرفه ای 11 سال در آموزش و پرورش تحصیل می كنند، فقط می توانند در برخی دوره های كاردانی در كنكور سراسری، دانشگاه آزاد و دانشگاه جامع علمی - كاربردی شركت كنند.

وی اظهار داشت: از این پس این امكان برای هنرجویان یاد شده بوجود می آید كه مانند دانش آموزان شاخه نظری از امتیاز ادامه تحصیل برخوردار شوند.

 

** راه اندازی گروه آزمایشی فنی و حرفه ای در كنكور سراسری

مدیر كل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش وزارت آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: از سال گذشته وزارت آموزش و پرورش به دنبال راه اندازی گروه آزمایشی فنی و حرفه ای در كنكور سراسری ویژه فارغ التحصیلان هنرستانی بود.

شریف زاده با بیان اینكه هم اكنون این موضوع از سوی آموزش و پرورش دنبال می شود، ادامه داد: آموزش و پرورش در صدد است كنكور آزمایشی فنی و حرفه ای را در سنوات بعدی برای هنرجویان هنرستان ها راه اندازی كند تا این هنرجویان دیگر دغدغه ای برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

 

** كیفیت آموزش فنی و حرفه ای ارتقا می یابد

شریف زاده با یادآوری اینكه در نظام كنونی تعلیم و تربیت، هنرجویان فنی و حرفه ای دو سال آموزش تخصصی می گذرانند، خاطر نشان كرد، هم اكنون در پایه اول عمومی و پایه دوم و سوم دوره متوسطه، دروس تخصصی تدریس می شود.

وی اضافه كرد: با تغییر نظام آموزشی در سال تحصیلی آینده و اجرای نظام جدید آموزشی (6.3.3) یك سال به طول تحصیل دانش آموزان فنی و حرفه ای اضافه خواهد شد.

مدیر كل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در نظام آموزشی موفقیت دانش آموزان هنرستانی در بازار كار بیشتر خواهد شد، گفت: كیفیت آموزش فنی و حرفه ای و كاردانش ارتقا می یابد و با نیاز بازار كار منطبق تر می شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی