صفحه اصلی کادی در رسانه ها کادی در روزنامه ها مصاحبه محمد علی دبستانی مدیر عامل موسسه کادی با جهان اقتصاد
PDF چاپ نامه الکترونیک

مصاحبه محمد علی دبستانی مدیر عامل موسسه کادی با جهان اقتصاد

برای تحصیل در کانادا به کیش بروید

با تاسیس مرکز آکادمیک خاورمیانه ای کانادا در جزیره کیش:

برای تحصیل در کانادا به کیش بروید

 

اولین همایش معرفی اموزش عالی کانادا هفته گذشته در هتل لاله تهران برگزار شد.

دبیر این همایش با اشاره به این موضوع که دانشجویان می توانند با استفاده از امکانات جزیره کیش به جای خروج از کشور و صرف هزینه های گزاف واحدهای رشته مورد علاقه خود را از دانشگاه دالهوزی و مرکز اکادمیک خاورمیانه ای کانادا در جزیره کیش و با کمترین هزنیه دنبال نمایند ادامه داد دانشجویانی که این دوره یک ساله را بگذارنند میتوانند پس از یکسال به دانشگاههای مادی منتقل شوند محمد علی دبستانی با اشاره به میزان تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور گفت: در آزمون سراسری 80 شاهد بوده ایم که از میان یک و نیم میلیون و نود هزار متقاضی دانشگاههای سراسری و یک میلیون و دویست هزار داوطلب دانشگاه آزاد جمعاً 325 هزار نفر دانشگاهها پذیرفته می شوند که این رقم در مقایسه با تعداد کثیر داوطلبان، رقم پایینی را تشکیل میدهد.

وی افزود: در حال حاضر مناطق آزاد تجاری این امکان بالقوه را دارند که پل ارتباطی دانشگاههای ایران با مراکز آموزش عالی کشورهای دوست ایران بشوند.

پرفسور پاتریک رایل رئیس دانشکده علوم دانشگاه دالهوزی کانادا در اولین همایش بررسی آموزش عالی کانادا گفت: دانشگاههای ایران به دلیل اینکه از سطح بالای آموزش برخوردار هستند در میان کشورهای دیگر به خصوص کانادا معروف هستند و در ردیف دانشگاههای معتبر دنیا قرار دارند.

وی با اشاره به تاریخ کهن و فرهنگ غنی مردم ایران و تکنولوژی بالا در کانادا گفت: ارتباط دانشگاههای دو کشور در زمینه علمی و تبادل استاد و دانشجو می تواند پیشرفت های چشمگیری را برای نظام آموزش عالی در هر دو کشور فراهم نماید.

وی افزود: دانشگاه دال هوزی با حدود 200 سال قدمت از دانشگاه های از دانشگاه های اول کانادا محسوب می شود ودر حال حاضر از میان 250 هزار ایرانی که در کانادا تعدادی در این دانشگاه ادامه تحصیل می دهند.

رئیس دانشکده علوم دال هوزی گفت: مدارک تمامی دانشگاه های ایرانی که از نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی ایران مورد تایید باشد از نظر ما هم مورد تایید است.

شایان ذکر است که هم اکنون دانشجویان ایرانی خواستار تحصیل در دانشگاه های کانادا برای گذراندن دوره یکساله مقدماتی باید در امارات تحصیل کنند. اما با توافقات بعمل آمده بین دانشگاه دال هوزی کانادا و مسوولان جزیره کیش از این پس دوره در کیش برگزار میشود و هزینه های این دوره هم تا 40 درصد کاهش پیدا می کند.

هزینه برپایی این دوره برای هر دانشجو در حدود مبلغ معادل ریالی 4000 دلار خواهد بود.

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی