صفحه اصلی کادی در رسانه ها کادی در روزنامه ها مصاحبه محمد علی دبستانی مدیر عامل موسسه کادی با روزنامه آسیا
PDF چاپ نامه الکترونیک

مصاحبه محمد علی دبستانی مدیر عامل موسسه کادی با روزنامه آسیا

در پی استاندارد سازی آموزش عالی در ایران هستیم

 

محمد علی دبستانی، مدیر عامل شرکت بین المللی کادی در گفت و گو با روزنامه "آسیا" مطرح کرد:

در پی استاندارد سازی آموزش عالی در ایران هستیم

 

شرکت بین المللی کادی یک مشاوره ای تحصیلی است که به عنوان نماینده تعداد قابل توجهی از کالج ها و دانشگاه های معتبر در کشورهای امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، اسپانیا، انگلستان، سوئیس، قبرس، کانادا، مالزی و نیوزیلند، انجام وظیفه کرده است.

با توجه به ظرفیت پائین دانشگاه های ایران که قادر به جذب همه داوطلبان نمی باشد، همواره نیاز برای ورود به مراکز آموزش عالی در خارج از کشور وجود داشته است. در پاسخ به این نیاز و کمک به داوطلبان ورود دانشگاهها، شرکت بین المللی کادی، فعالیت های خود را در سال 1997 آغاز کرد که در آن سال موفق شد که پذیرش 250 دانشجو را برای دانشگاههای خارج از کشور، کسب کند و تا سال 2003 این رقم را به 5000 دانشجو افزایش یافت.

وظیفه کادی پیدا کردن متقاضیانی است که مایل هستند تحصیلات خود را در مراکز آموزش عالی خارج از کشور ادامه دهند و همچنین دادن اطلاعات مربوطه به آنها و اسپانسر کردن این دسته از داوطلبان می باشد.

بعلاوه شرکت کادی به ارزیابی مدارک تحصیلی داوطلبان می پردازد، تمهیدات اخذ ویزای آنها را انجام می دهد و آنها را برای TOEFLو G.R.E، GMAT  و سایر امتحانات ورودی دانشگاههای مربوطه، ثبت نام می کند.

شرکت بین المللی کادی از شبکه گسترده ای در زمینه تبلیغات، توزیع بروشورها و کاتولوگ های مراکز آموزشی که نمایندگی آنها را به عهده دارد، برخوردار است و با برگزاری یک سری سمینارها به معرفی این مراکز آموزش عالی می پردازد و خدمات گران قیمت و مفیدی در اختیار داوطلبان می گذارد.

محمد علی دبستانی از جمله بانیان و مطرح کنندگان استقرار دانشگاه های خارجی در مناطق آزاد می باشد. وی معتقد است، در حال حاضر مناطق آزاد تجاری این امکان بالقوه را دارند که پل ارتباطی دانشگاههای ایران با مراکز آموزش عالی کشورهای دوست ایران بشوند. چرا که این مهم سبب می شود پیشرفت های چشمگیری برای تداوم آموزش عالی در هر دو کشور فراهم شود.

موسسه کادی از سال 1376 فعالیت خود را با هدف اعزام دانشجو به خارج از کشور، همچنین با هدف عالی و نهایی ایجاد و تاسیس دانشگاههای بین المللی با استانداردهای جهانی در ایران و نیز دعوت از اساتید مطرح و صاحب نام دانشگاه های خارجی، جهت حضور در سمینار و گردهمایی های آموزش در داخل کشور، تاسیس شد.

محمد علی دبستانی معتقد است، افرادی که در دانشگاه های جهانی و محیط بین المللی تحصیل می کنند با یک بینش عمیق و مقایسه ای به وطن باز می گردند و این هم سبب می شود که روند رشد و توسعه در زمینه های تخصصی، سرعت بیشتری به خود گیرد.

از ایشان سوال  شد که علاقمندی دانشجویان ایران بیشتر به سمت و سوی کدام کشورهاست؟

وی پاسخ داد: دانشجویان ایرانی بیشتر علاقمند به ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان، از جمله آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا می باشند. البته این موضوع بستگی زیادی به شرایط دانشجو اعم از پیشرفت تحصیلی، معدل تحصیلی، سابقه آموزشی و شرایط اقتصادی دارد، چرا که این موسسه قبل از اعزام، رهنمون و مشاوره های متعددی را به صورت کاملاً رایگان در اختیار متقاضیان قرار می دهد و سعی دارد که همچون چراغ راهنمایی، مسیر درست را برای آنها مهیا نماید، چون موضوع اعزام، موضوع بسیار پیچیده است. متقاضی در واقع جدا از اعزام و تحصیل در یک دانشگاه خارجی، وارد بطن یک جامعه می شود؛ لذا بایستی از لحاظ جامعه شناسی، یک شناخت نسبی به آداب، فرهنگ، مذهب، سنت و رسوم آن کشور را بدست آورد و ما سعی داریم که این اطلاعات را قبل از اعزام، به متقاضیان ارائه دهیم تا متقاضی به محض ورود، دچار شوک فرهنگی نشود.

آقای دبستانی در ادامه گفت: اخیراً تمایل دانشجویان ایرانی به کشورهایی از جمله امارات، مالزی و قبرس بسیار بیشتر شده است؛ چرا که دریافت ویزا و اقامت در این کشورها از جمله هزینه زندگی، مسائل فرهنگی و بسیاری شایعات دیگر، سبب می شود که متقاضیان ایرانی احساس نزدیک تری به فرهنگ آن کشور داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون مزایای تحصیل در خارج از کشور گفت: تحصیل در خارج از کشور یک نوع سرمایه گذاری است، نه هزینه؛ چرا که با اعتقاد به حدیث شریف پیامبر گرامی، "اطلبو العلم و لو بالثین" متقاضیان با رشته دلخواه خود، همراه با آخرین روش های پژوهشی و تحقیقی در یک محیط بین المللی، آشنا شده و پس از اتمام تحصیل به بهترین متخصص تبدیل می شوند و به ایران باز می گردند. این خود می تواند نوعی انتقال تکنولوژی، دانش، اطلاعات و ... باشد که در نوع خود یک سرمایه گذاری برای کشورمان است.

محمد علی دبستانی در پاسخ به شرایط خروج دانشجویان ایرانی از کشور گفت: دانشجویانی که منع خروج از کشور را نداشته باشند، میتوانند از مشاوره اولیه پیرامون کشور، دانشگاه و رشته تحصیل، با ارائه مدارک لازم و کافی جهت ثبت نام اقدام لازم را انجام داده و از آنجائیکه موسسه کادی با دانشگاه مورد نظر قرارداد کاری دارد، ظرف مدت 3 ماه کاری، پذیرش متقاضیان را اخذ کرده و افراد پذیرش شده می توانند در دانشگاه مربوطه ادامه تحصیل دهند.

وی پیرامون هزینه زندگی و تحصیل در کشورهای مورد قرارداد افزود: بحث هزینه ها بستگی به دانشگاه دارد و این موضوع یک مورد کاملا ثابتی است، ولی هزینه های زندگی، یک موضوع شخصی است که بستگی زیادی به وضعیت اقتصادی متقاضی دارد که معمولا هزینه های تحصیلی و زندگی در کشورهای مختلف، به طور متوسط از 800 تا 2000 دلار می باشد.

در ادامه دبستانی اذعان کرد: از آنجایی که از ابتدا هدف موسسه کادی بیشتر فرهنگی بوده و همیشه آرزو داشتیم یک حلقه جهانی میان دانشگاه های داخلی و خارجی بوجود آوریم. این موسسه در واقع بعنوان ارائه کننده ایده ایجاد اولین شهرک آزاد بین المللی دانشگاههای کشورهای اسلامی در ایران می باشد. این موضوع از سوی کادی تا به حال چندین بار نزد مسئولان محترم مربوطه مطرح و مورد استقبال همگان قرار گرفته است. چرا که ایران یک کشور اسلامی است و رابطه بسیار خوبی با کشورهای اسلامی دارد و میتوان ایران را بعنوان ام القرای جهان اسلام مطرح کرد و اگر به امید خدا این طرح در کشورمان عملی شود، دانشگاه مذکور به عنوان اولین دانشگاه کشورهای اسلامی در ایران، خواهد بود.

از جمله فعالیت های دیگر موسسه کادی جدا از موضوع اعزام دانشجو و بحث مهاجرت به کشورهای کانادا – مالزی – انگلستان – امارات و استرالیا، ثبت شرکت های تجاری و بازرگانی در هنگ کنگ می باشد.

متقاضیان امور تجاری و علاقمندان به کشور هنگ کنگ می توانند با رجوع به این شرکت و دریافت اطلاعات و فرم های لازمه به راحتی، ظرف مدت کوتاهی با ثبت شرکت بازرگانی، اقامت خود را هم در آن کشور بدست آورند. از جمله شعباتی که کادی در داخل کشور داراست، میتوان به تهران ، اصفهان، مشهد ، کرمان ، تبریز، اهواز و جزیره کیش اشاره کرد.

در پایان وی متذکر شد، یکی از مهم ترین اهداف موسسه کادی برگزاری همایش های فرهنگی، علمی و آموزشی با استفاده از اساتید داخلی و خارجی است و ما دوست داریم که آموزش در ایران با استاندارد و کیفیت جهانی سازگار باشد و انجام این مهم، میتواند امر مذکور را تسهیل نماید و این موسسه افتخار آن را دارد که تا به حال بیش از 18 سمینار فرهنگی، آموزشی، مهاجرتی و دانشجویی چه در داخل و چه در خارج از کشور، برگزار کرده است.

 علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به وب سایت دانشکده فوق یا وب سایت این شرکت مراجعه نمایند.

 

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی