صفحه اصلی کادی در رسانه ها کادی در روزنامه ها مصاحبه محمد علی دبستانی مدیر عامل موسسه کادی با روزنامه جام جم
PDF چاپ نامه الکترونیک

مصاحبه محمد علی دبستانی مدیر عامل موسسه کادی با روزنامه جام جم

محمد علی دبستانی در حاشیه همایش بررسی آموزش عالی کانادا به جام جم گفت:

 

 

دانشگاه های ایران در ردیف مراکز آموزش عالی معتبر دنیا قرار دارند

گروه فرهنگ و هنر: دانشگاه های ایران به دلیل این که از سطح بالای آموزش برخوردارند در میان کشورهای دیگر بخصوص کانادا معروف هستند و در ردیف دانشگاه های معتبر دنیا قرار دارند.

پرفسور پاتریک دایل رئیس دانشکده علوم دانشگاه دال هوزی در اولین همایش بررسی آموزش عالی کانادا ضمن بیان این مطلب افزود:

ارتباط دانشگاه های دو کشور در زمینه تبادل استاد و دانشجو می تواند پیشرفت های چشمگیری را برای نظام آموزش عالی هر دو فراهم نماید.

وی افزود: دانشگاه دال هوزی با حدود دویست سال قدمت از دانشگاه های طراز اول کانادا محسوب می شود و در حال حاضر از میان 250 هزار ایرانی که در کانادا اقامت دارند تعدادی در این دانشگاه ادامه تحصیل می دهند.

رئیس دانشکده علوم دانشگاه دال هوزی گفت: مدارک تمامی دانشگاه های ایرانی که از نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی ایران مورد تایید باشد از نظر ما هم مورد تایید است.

آقای محمد علی دبستانی دبیراین همایش با اشاره به میزان تعداد داوطلبان شرکت در کنکور گفت: در آزمون سراسری  سال 80 شاهد بوده ایم که از میان یک و نیم میلیون و 90 هزار متقاضی دانشگاه های سراسری و یک میلیون و دویست هزار نفر داوطلب دانشگاه آزاد جمعاً 325 هزار نفر در دانشگاه ها پذیرفته می شوند که این رقم در مقایسه تعداد کثیر داوطلبان، رقم پائینی را تشکیل می دهد.

وی افزود: در حال حاضر مناطق آزاد تجاری این امکان بالقوه را دارند که پل ارتباطی دانشگاه های ایران با مراکز آموزش عالی کشورهای دوست ایران شوند.

دبیر همایش بررسی آموزش عالی کانادا خاطر نشان کرد: دانشجویان میتوانند با استفاده از امکانات جزیره کیش به جای خروج از کشور و صرف هزینه های گزاف واحدهای رشته های مورد علاقه خود را از دانشگاه دال هوزی و مراکز آکادمیک خاورمیانه ای کانادا در داخل خاک ایران، در جزیره کیش و با کمترین هزینه دنبال نمایند و سپس بعد از یکسال به دانشگاه های مادر انتقال می یابند.

 

 متن مصام

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی