صفحه اصلی اخبار تلاش مالزي براي ايجاد برابري جنسيتي در دانشگاه‌هاي مالزي
PDF چاپ نامه الکترونیک

تلاش مالزي براي ايجاد برابري جنسيتي در دانشگاه‌هاي مالزي

 

دولت مالزي تلاش مي‌کند تا با ترغيب پسران براي تحصيل در دانشگاه‌ها، شکاف و فاصله جنسيتي موجود در دانشگاه‌هاي اي كشور را از بين ببرد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي ايسنا، داتوک سري خليد نوردين،  وزير آموزش عالي مالزي، در اين زمينه گفت: برنامه‌اي در حال تهيه است تا بر اساس آن دانشگاه‌ها بتوانند دانشجويان پسر بيشتري را جذب کنند و شکاف موجود بين دانش‌آموزان پسر و دختر به حداقل برسد.

وي تصريح کرد: در حال حاضر نسبت دانشجويان پسر به دختر در بيش از نيمي از دانشگاه‌هاي مالزي 30 به 70 است و طبق اين اين برنامه قرار است اين فاصله کاهش يابد.

به گفته وي اين برنامه با همکاري وزارت آموزش عالي و چند دانشگاه داخلي در حال تهيه است و اميد مي‌رود به زودي به مرحله اجرا درآيد.

وزير آموزش عالي مالزي افزود: آخرين آمار نشان مي‌دهد که در دانشگاه يو‌کي‌ام 2930 دانشجو ثبت نام کرده‌اند است که 70 درصد آنها را دختران تشكيل داده‌اند. در دانشگاه يو‌پي‌ام نيز با سه هزار و 631 دانشجو ي جديد، اين نسبت 67 به 33 است.

وي ادامه داد: اغلب پسران در مالزي به جاي ادامه تحصيل ترجيح مي‌دهند تا به دنبال کار بگردند و اين در حالي است که اقتصاد مالزي براي پيشرفت به ابداع و نوآوري نياز دارد.

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی