PDF چاپ نامه الکترونیک
 آشنایی با کشور مالزی

كشور شگفت‌انگيز مالزي توجه جهانيان را به خود جلب كرده است. جهانگردان و مسافريني كه براي اولين بار به مالزي سفر مي‌كنند، سفري دلپذير در كشف ناشناخته‌هاي مالزي در پيش روي خود دارند. سلامت داتانگ "Salamat Datang"به معناي "خوش‌ آمديد" در زبان ملي مالزي هست؛ خوش آمدي كه در چهره همه مردم اين سرزمين نقش بسته است؛ خوش‌ آمدي گرم كه نشان مردم صميمي، ميهمان‌دوست و خوش قلب اين كشور است. در اين كشور مي‌توانيد به ديدن مناطقي رويد كه چهره‌ي ميليون‌ها سال پيش اين كره‌ي خاكي را به نمايش مي‌گذارد و هم از مؤثرترين مراكز تجمع انساني در آسيا بازديد كنيد و بي‌سبب نيست كه اين كشور را "تمام آسيا Truly Asia" ناميده‌اند. اين كشور توريستي، صنعتي كه عصر اطلاعات را به خوبي ادراك نموده است، داراي 750،329 كيلومتر‌مربع مساحت است. آب و هواي حاره‌اي و داراي بارندگي موسمي مي‌باشد و جمعيت آن حدود 24 ميليون نفر مي‌باشد و همسايگان آن "تايلند، برونئي، اندونزي، ويتنام، سنگاپور و درياي چين" است و سيستم حكومتي پادشاهي دارد و واحد پول آن Ringgit"رينگيت" مي‌باشد

نظام آموزش عالي مالزي

براي ورود به دانشگاههاي مالزي گذراندن موفقيت‌آميز “STPM”كه همان مقطع ديپلم دبيرستان در مالزي است، الزامي مي‌باشد كه همان مدرك مشابه A_Levelدر نظام آموزشي انگلستان است. نظام آموزش عالي مالزي به دو دسته‌ي خصوصي (Private)و دولتي (Public)تقسيم مي‌گردد كه در دانشگاههاي دولتي بيشترين سهميه پذيرش به دانشجويان بومي تعلق مي‌گيرد.

مقاطع تحصيلي در مالزي به صورت «فوق‌ديپلم، H.N.D»، “Bachelor”، “Master”، “Ph.D”تقسيم مي‌گردد. البته بعضي از دانشگاههاي مالزي شرايط ويژه‌اي نيز براي افراديكه در مقطع Bachelorبا معدل First Class Honoursيا دانشجوي بسيار ممتاز شناخته گردند قائل هستند و اينگونه افراد مي‌توانند در دوره‌ي Ph.Dتحصيل نمايند. بسياري از دانشگاهها در مالزي پيمان همكاري با دانشگاههاي معتبر غربي و آسيايي دارند و از اين نقطه نظر به سبب شرايط سهل و محيطي امن بهترين سكوي پرش به سمت دانشگاههاي معتبر جهاني محسوب مي‌گردند

دانشگاه مالايا (University of Malaya)

دانشگاه مالايا كه اولين دانشگاه كشور مالزي به شمار مي‌رود در سال1905 تأسيس شده است و از پيشگامان عرصه‌ي آموزش و پژوهش است. مراكز، مؤسسات و دانشكده‌هاي مختلف آن در شاخه‌هاي متعدد فعال هستند و از بهترين‌هاي مالزي در زمينه امكانات پژوهش و تجهيزات علمي مي‌باشد و جزء 200 دانشگاه برتر جهان
مي باشد. تمامي مقاطع تحصيلي از كارشناسي تا سطح دكترا در اين دانشگاه ارائه مي‌گردد و در شهر كوالا لامپور واقع شده است.

ساختار دانشگاه مشتمل بر 12 دانشكده، 4 مؤسسه، 7 مركز و 2 آكادمي مي‌باشد.

دانشكده‌هاي آن عبارتند از:

"هنر و علوم اجتماعي، معماري و محيط زيست، بازرگاني و حسابداري، كامپيوتر و فناوري اطلاعات، دندانپزشكي، اقتصاد و مديريت، آموزش، مهندسي، زبان و زبان‌شناسي، حقوق، پزشكي و علوم" با مؤسسات "مؤسسه‌ي مشاوره، مديريت و پژوهش (IPPP)"، "تحقيقات تكميلي"، "مديريت و تدابير اجتماعي بين‌الملل (INPUMA)" و "مؤسسه‌ي آسيا اروپا" با مراكز: "مركز فرهنگي"، "مركز گفتگوي تمدنها"، "مركز آموزش پيوسته (UMCCED)"، "مركز مديريت و مطالعات محيط زيست"، "مركز مطالعات پايه در علوم"، "مركز ورزشي"، "مركز توسعه خانواده دانشگاه مالايا" با آكادمي‌هاي: "آكادمي مطالعات اسلامي"، "آكادمي مطالعات مالزي".

پذيرش دانشجو هر سال در ماه مي انجام مي‌پذيرد و طول دوره‌هاي مختلف بدين شرح مي‌باشد:

كارشناسي: 6-8 ترم       كارشناسي ارشد: 1-2 ترم   دكترا: 4-6 ترم

شعبه‌ي اصلي آن در "پنانگ" و دو شعبه‌ي ديگر در "ترانس‌كريان" و "كوبانگ" واقع شده است.

اين دانشگاه از مقطع كارشناسي تا مقطع دكترا را در خود دارد و براي اولين بار سيستم سنتي دانشكده‌اي را حذف و به جاي آن "مدارس يا مكاتب" را جايگزين نموده است. مدارس آن عبارتند از:

"علوم پزشكي"، "علوم كامپيوتر"، "داروسازي"، "مهندسي شيمي"، "فناوري صنعتي"، "مهندسي عمران"، "هوافضا"، "مهندسي برق و الكترونيك"، "مهندسي مواد و منابع"، "مهندسي مكانيك"، "هنر"، "علوم انساني"، "ارتباطات"، "مديريت"، "علوم پايه"، "زيست‌شناسي"و مراكز تحقيقاتي و آكادميك. تشكيل شده است.

اين دانشگاه داراي شش خوابگاه در "پنانگ" و سه خوابگاه در شعب ديگر است. اين دانشگاه توسط وزارت علوم و تحقيقات و فناوري ايران تحت عنوان گروه يك و خوب ارزشيابي گرديده است.

www.um.edu.my

دانشگاه سن‌مالايا (University Sains Malaysia)

اين دانشگاه بين‌المللي در سال1969 آغاز به كار نموده است و داراي سه شعبه مي‌باشد.

شعبه‌ي اصلي آن در "پنانگ" و دو شعبه‌ي ديگر در "ترانس كريان" و "كوبانگ" واقع شده است. اين دانشگاه از مقطع كارشناسي تا مقطع دكترا را در خود دارد و براي اولين بار سيستم سنتي دانشكده‌اي را حذب و به جاي آن "مدارس يا مكاتب" را جايگزين نموده است. مدارس آن عبارتند از:

"علوم پزشكي"، "علوم كامپيوتر"، "داروسازي"، "مهندسي شيمي"، "فناوري صنعتي"، "مهندسي عمران"، "هوا فضا"، "مهندسي برق و الكترونيك"، "مهندسي مواد و منابع"، "مهندسي مكانيك"، "هنر"، "علوم انساني"، "ارتباطات"، "مديريت"، "علوم پايه"، "زيست‌شناسي"و مراكز تحقيقاتي و آكادميك……  تشكيل شده است. اين دانشگاه داراي شش خوابگاه در "پنانگ" و سه خوابگاه در شعب ديگر است. اين دانشگاه توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران تحت عنوان گروه يك و خوب ارزشيابي گرديده است.

www.usm.my

دانشگاه مولتي مديا (Multimedia University)

دانشگاه مولتي‌مديا در دو منطقه "سايبرجايا" و "ملاكا" واقع شده است. اين دانشگاه از هفت دانشكده‌ كه شامل: "دانشكده مهندسي (FOE)"، "دانشكده مهندسي و تكنولوژي (FET)"، "دانشكده فناوري اطلاعات (FIT)"، "دانشكده فناوري و علوم اطلاعات (FIST)"، "دانشكده چند رسانه‌اي هنري (FCM)"، "دانشكده مديريت (FOM)"، "دانشكده حقوق و بازرگاني (FBL)" و نيز سه مركز كه شامل: "مركز زبان‌هاي مدرن و ارتباطات (CMLC)"، "مركز دوره‌هاي پيوسته و ديپلم (CADP)" و "مركز مطالعات پايه و گسترش آموزش (FOSEE)"تشكيل شده است.

دانشكده مولتي‌مديا در شهر سايبرجايا كه اولين شهر علمي مالزي و يكي از شهرهاي هوشمند اين كشور از ديدگاه فناوري اطلاعات محسوب مي‌شود و به تمام نقاط مالزي از طريق بزرگراهها دسترسي دارد، مكان بسيار مناسبي براي استقرار دانشگاه مولتي‌مديا بوده است و حدود 30 كيلومتر تا كوالالامپور فاصله دارد.  

اما قسمت ديگر دانشگاه مولتي‌مديا در شهر "ملاكا" واقع شده است كه در 129‌كيلومتري كوالا لامپور است. دانشگاه مولتي‌مديا اولين دانشگاه خصوصي تأييد‌شده‌ي دولت مالزي است.

پذيرش اين دانشگاه در ماه مي و فوريه مي‌باشد.

اين دانشگاه در ليست گروه يك، مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران مي‌باشد.                                                  www.mmu.edu.my

به دانشگاه چند رسانه‌اي مولتي مديا (MMU)خوش آمديد

در ده سال اخير، اين دانشگاه بدون شك يكي از دانشگاههاي پيشرو در عصر اطلاعات بوده است. با بكارگيري روش‌هاي نوين تدريس و تأكيد بر تحقيقات، اين دانشگاه فارغ‌التحصيلان كارآمدي را براي كشور و منطقه تربيت كرده است. MMUبه دانشجويان خود فرصتي منحصر به فرد مي‌دهد تا خود را نه تنها در زمينه علم و توانايي به روز كنند بلكه به آنها مي‌آموزد كه چگونه آن علم را در جهت رفاه بشريت به كار گيرد. اين دانشگاه به عنوان مركز تحقيقات فزاينده و تبديلي شناخته شده است. در بين 25 مركز برتر، MMUبه عنوان مركز پيشرو در تحقيقات فعاليت دارد.

اين دانشگاه در زمينه‌هاي علم نانو، فناوري، مايكرو سيستم، بيومتريك، واقعيت مجازي (كامپيوتر)، مايكرو ويو و ارتباط دور برد، مهندسي، فتونيكس، فن‌‌آوري چشم‌پزشكي، رباط‌هاي پيشرفته و تجارت فعاليت دارد.

اخيراً جشن ده سالگي دانشگاه برگزار شد. MMU  در شهر "ملاكا" آغازي كوچك داشت. اما به نسبت در اين ده سال به دانشگاهي با دو فضاي باز و بزرگ تبديل شده است.

اين دانشگاه به زودي فاز دو برنامه‌هاي توسعه فيزيكي خود را به اتمام خواهد رساند. دانشجويان قادرند از دانشكده‌هاي پيشرفته و ساختمان‌هاي آموزشي در كنار مركز پيشرفته ورزشي اين دانشگاه استفاده كامل را ببرند. اين ده سال در يك چشم به هم زدن گذشت. همگان شاهدند كه با علاقه كادر آموزشي و دانشجويان، اين دانشگاه پيشرفت چشم‌گيري داشته است. اين دانشگاه به سرعت به دنبال قرار دادن خود در ليست دانشگاههاي برتر دنيا است.

فضاي باز سايبرجايا:

اين دانشگاه در زميني هشتاد هكتاري با كليه فناوري‌هاي پيشرفته دنيا از قبيل: دستگاه خودپرداز با سرعت بالا، تحصيلات فراگيري چندرسانه‌اي، سيستم ساختماني هوشمند، كنترل برقي، كتابخانه‌هاي ديجيتالي و سيستم‌هاي مديريت فضاي باز، واقع شده است. اقدامات آغازين در ژوئن1999 دربر دارنده‌ي طيفي از فناوري اطلاعات و رشته‌هايي براساس چندرسانه‌اي در سطوح ليسانس و تحصيلات تكميلي بوده است. فضاي سايبرجايا دربرگيرنده‌ي دانشكده‌هاي رشته مولتي مديا، مهندسي، مديريت و فن‌آوري اطلاعات است و در حال حاضر بيش از 9000 دانشجو را در خود جاي داده است.

محيط باز ملاكا:

اين محيط در حقيقت در منطقه‌اي مسكوني واقع شده است. اين فضا دربرگيرنده‌ي سه دانشكده‌ي علوم اطلاعات و فن‌آوري، دانشكده تجارت و دانشكده حقوق است. در حال حاضر بيش از 10،000 دانشجوي ليسانس و بالاتر را در خود جاي داده‌اند. برنامه‌هاي MMUبه شكل منحصر به فردي طراحي شده است به نوعي كه دانش‌آموزان را براي شركت در رقابت‌هاي جهاني در رشته فن‌آوري اطلاعات و مولتي مديا آماده مي‌كند. از طريق تلاش‌هاي گسترده و علمي اميدواريم نيازهاي شركت‌هاي فن‌آوري و چندرسانه‌اي را برآورده كنيم.

سال بنيان‌گذاري دانشگاه در محيط دانشگاهي ملاكا:

معرفي:مركز مطالعات بنياني و آموزش‌هاي توسعه‌اي (FOSEE)در آوريل 1997 بنيان‌گذاري شد. اين امر باعث شد كه دانشجويان اين دانشگاه اطمينان پيدا كنند كه در كنار علوم اوليه به دنبال ديد آكادميك خود در رشته‌هاي مهندسي، فن‌آوري اطلاعات و مديريت به اندازه كافي، آماده خواهند شد. به علاوه، اين مركز آموزش حرفه‌اي جهت دسترسي به منابع انساني چند منظوره را فراهم كرده است. اين مركز در نظر دارد دانشجويان را براي مقاصد بالاتر علمي با در نظر گرفتن ايجاد محيطي رقابتي آماده سازد. همچنين FOSEEبه دنبال ايجاد محيطي پويا در كنار ارتباطات و صنايع به منظور سوق دادن تحقيقات و توسعه مي‌باشد. با وجود كادري خلاق و با تجربه، اين مركز همچنان مؤثر، صرفه‌جو، متمركز، منظم و خدمات‌ده باقي مي‌ماند. همچنين اين مركز از طريق برنامه‌هاي پايه‌اي، برنامه‌هاي ورودي و دوره‌هاي كوتاه‌مدت به منظور پيشرفت سريع، بهترين آموزش را ارائه مي‌دهد.

برنامه‌هاي پايه‌اي:

اين برنامه‌ها كه به وسيله FOSEEدر ملاكا ارائه مي‌شود جهت تقويت علم پايه‌اي دانشجويان و توانايي آنها در رشته‌هاي مهندسي، فناوري اطلاعات و مديريت ارائه شده است.

برنامه‌هاي پايه‌اي پيشنهاد شده از طرف اين مركز عبارتند از:

  • اصول در مهندسي
  • اصول در مهندسي (ابزارهاي زيستي)
  • اصول در فن‌آوري اطلاعات
  • اصول در مديريت
  • اصول در حقوق
  • اصول در علم زيست‌محيطي

طول آموزش برنامه‌هاي فوق يكسال يا سه ترم مي‌باشد.

www.mmu.edu.my

دانشگاه تكنولوژي  ليمكوك‌وينگ

(Limkokwing University College of Creative Technology)

يكي از دانشگاههاي خلاق در عرصه آفرينش‌هاي هنري و صنعتي است و سيستم آموزشي آن با امريكا، كانادا، نيوزلند و استراليا همخواني دارد و مورد تأييد وزارت آموزش عالي مالزي مي باشد.  

به استثناي كمپ اصلي دو كمپ VISTA PRIME, VISTA MILLENIUM  وجود دارد كه هر كدام 15 دقيقه با كمپ اصلي فاصله دارد و تمامي امكانات نظير مغازه، بانك، سونا، كافه‌تريا، استخر، سالن‌هاي همايش ودر آن وجود دارد.

اين دانشگاه از دانشكده‌هاي: "رسانه"، "ارتباطات"، "انتشارات مطبوعات"،"هنر و طراحي"، "مديريت بازرگاني"، "تكنولوژي ارتباطات" وتشكيل شده است.

ثبت‌نام و پذيرش اين دانشگاه از ژوئن تا سپتامبر مي‌باشد. يكي از امتيازات اين دانشگاه اين است كه در صورت تمايل دانشجويان ممتاز، آنان را به صورت نيمه‌وقت و تمام‌وقت استخدام و مهارتهاي لازم را در اين راستا به آنها آموزش مي‌دهند.

آقاي عبدابدوي نخست‌وزير وقت مالزي نيز خود يكي از دانش‌آموختگان اين دانشگاه است. در حال حاضر اين دانشگاه از 60 كشور مختلف 4000 دانشجو دارد.

يكي از ابداعات اين دانشگاه تعبيه پكيج بزرگي از دستاوردهاي دانشگاه است كه مشتمل بر 5 نمايشگاه است كه 3 نمايشگاه فرعي است و 2 نمايشگاه آن اختصاص به موزه دارد كه شركت‌هاي بزرگ را ترغيب مي‌نمايد تا دستاوردهاي اين نمايشگاه را خريد نمايند و موجبات پيشرفت خود را فراهم نمايند. اين پكيج راهي است براي اتصال به كشورهاي اروپايي و استفاده از اطلاعات آنها، زيرا طراحان اين پكيج از كشورهاي فرانسه، انگليس و آلمان مي‌باشد.

www.limkokwing.edu.my

دانشگاه و دانشكده سونوي

 (Sunway University College)

دانشگاه و دانشكده Sunwayدر سال1987 تأسيس شد. يكي از مراكز آموزش عالي مالزي و مورد تأييد وزارت علوم مالزي است كه مي‌تواند جوابگوي جمعيت رو به افزون مالزي و كشورهاي منطقه باشد. مساحت دانشگاه 22 هكتار است. گنجايش اين ساختمان براي 8000 دانشجو مناسب است و داراي خوابگاههاي منظم براي پرسنل و اعضا است. اين دانشگاه مطابق با دانشگاههاي اروپايي و امريكايي است.

پايه ورود به اين دانشگاه با گذراندن “GCEO”امكان‌پذير است كه مشابه آزمون ورودي دانشگاههاي:

MONASH UNIVERSITY FOUNDATION YEAR CANADIAN INTERNATIONAl MATRICULATION PROGRAM CAMBRIDGE GCE A LEVEL AND AUSTRALIA MATRICULATION)

مي‌باشد.

زبان تدريس براي تمامي رشته‌ها انگليسي مي‌باشد.

www.sunway.edu.my

گروه كالج – دانشگاه  اينتي(INTI) :

INTIاولين و بزرگترين كالج خصوصي مالزي و مورد تأييد وزارت علوم مالزي است. تقريباً اكثر رشته‌هاي تحصيلي در اين كالج خصوصي مالزي داير است و بواسطه اعتبار فراوان كالج، سهام آن در بازار بورس خريد و فروش مي‌گردد و داراي 8كمپ در مالزي است.

كمپ اصلي آن “NILAI”(30 كيلومتري كوالا لامپور) مي‌باشد و كمپهاي ديگر عبارتند از: “SABANJAYA”، “SABAH”، “PENANG”، “SARAWAK”، “GENTING ILAND"و

توسعه اين كالج - دانشگاه به حدي است كه در كشورهاي ويتنام، اندونزي، هنگ‌كنگ، تايلند، چين و سنگاپور نيز شعب اقماري دارد.

كالج– دانشگاه“INTI”يكي از مؤسسات آموزش عالي معتبر مالزي است كه قادر به ترانسفر دانشجويان به كشورهاي جهان است.

اين كالج - دانشگاه با بسياري از دانشگاههاي معتبر امريكايي، استراليايي، انگليسي، نيوزلندي و كانادايي پيمان همكاري دارد كه براساس آن دانشجويان يك يا دو سال از تحصيل رشته مورد نظر خود را در مالزي و سال‌هاي بعد را در دانشگاههاي همكار خواهند گذراند.

دانشجويان مي‌توانند 10 رشته از رشته‌هاي داير در اين كالج-دانشگاه را در كمپ‌هاي كشور مالزي فارغ‌التحصيل شوند. اين كالج در بعضي از رشته‌ها همچون MBAكارشناسي ارشد ارائه مي‌دهد. پذيرش اين كالج در ماههاي مي، سپتامبر و ژانويه مي‌باشد و براي دوره‌هاي زبان نيز تا 4 بار در سال پذيرش دارد.

آكادمي خاورميانه‌اي مالزي ارتباط تنگاتنگي با اين كالج مطرح مالزيايي دارد.

www.inti.edu.my

مؤسسه E.L.Sپتالينگ جايا(E.L.S PETALING JAYA)

ساعات كار مركز:

دوشنبه پنج‌شنبه :          8 16

جمعه‌ها                            8 30/17

شنبه‌ها                            9 13

اين مركز در روزهاي يكشنبه و تعطيلات رسمي تعطيل مي‌باشد.

موقعيت:

اين مركز آموزش زبان (PJ)فعاليت خود را از نوامبر 1990 آغاز كرد. موقعيت مكاني اين مركز واقع در محيطي آرام، سبز و خرم و ديدني در اطراف شهر KLواقع مي‌باشد.

PJدقيقاً پشت هتل كريستال كرون (Crystal Crown)قرار دارد. مراكز ديگري كه در نزديكي ما قرار دارند مدرسه پسرانه‌ي بولكيت بين‌تنگ
(Bulcit Bintang Boys School)و مركز بيماران فلج اسپاستيك مي‌باشد. دسترسي به اين مركز از طريق تاكسي بسيار آسان مي‌باشد كه بعد از آن 10دقيقه پياده‌روي در پيش رو دارند.

ثبت‌نام جهت اقامت و عزيمت:

مي‌توانيد هماهنگي‌هاي اوليه را انجام دهيد. از دانشجويان درخواست مي‌شود كه نوع اقامت مورد دلخواه خود را در هنگام پر كردن فرم مشخص نمايند.

اقامت:

دانشجوياني كه محل اقامت آنان مشخص شده است، مي‌بايستي هنگام ورود خود را به بخش مربوطه معرفي كنند. دانشجوياني كه ديروقت (نيمه‌شب) مي‌رسند مي‌بايستي شب را در يك هتل به سر كنند و 5 روز بعد جهت اقامت در محل مورد نظرشان اقدام كنند.

اگر در فرم ثبت‌نام خود، درخواست انتخاب محل اقامتتان را به ما سپرده‌ايد، اين مركز تمام تلاش خود را جهت يافتن گزينه‌ي مناسبي براي هر دانشجو به كار مي‌گيرد. خدمات اين مركز شامل آشنايي با محل اقامت دانشجو و درك موقعيت محلي مناسب مي‌‌باشد.

هتل‌هاي پيشنهادي اين مركز (هزينه‌ي هر شب):

1) هتل كريستال كرون (Crystal Crown)              115 رينگت

2) هتل آرمادا (Armada)                                  208 رينگت

3) هتل سين‌گاه‌سانا (Singgahsana)                           115 رينگت

4) هتل سي‌تي تال (Citital)                                       215 رينگت

5) بلوار هتل (Boulevard)                                  245 رينگت

شروع از فرودگاه:

هزينه‌ي تاكسي از فرودگاه بين‌المللي كوالالامپور تا اين مركز حدود 100 رينگت به مسافتي تقريباً 90 كيلومتر مي‌باشد.

از طريق قطارهاي تندرو KLIAتا ترمينال مركزي كوالالامپور 28 دقيقه مي‌باشد. جهت سفر به اين مركز با تاكسي مي‌بايستي هزينة‌ي اضافه بپردازيد.

اطلاعات مركز ثبت‌نام:

كليه‌ي دانشجويان مي‌بايستي پس از ثبت‌نام جهت تعيين‌سطح مهارت انگليسي خود، امتحان تعيين‌سطح بدهند. اين تست معمولاً در روز جلسه‌ي اول يا روز قبل از آن گرفته مي‌شود. هنگام ثبت‌نام در مركز ما مي‌بايستي اسناد شناسايي، پاسپورت، هزينه‌ي ثبت‌نام و رسيد كرايه محل اقامت خود را به همراه داشته باشيد.

اين مركز بعد از دريافت فرم كامل تقاضانامه، نامه‌ي پذيرش جهت دريافت فرم ويزاي دانشجويي را به دستتان مي‌رساند.

اطلاعات مهم مورد نياز:

حضور مداوم و به موقع در كلاس به عهده دانشجو مي‌باشد. مركز ELSاين حق را دارد كه دانشجويان بي‌نظم و مشكل‌ساز را از اين مركز اخراج كند.

هزينه‌ها:هزينه‌ي نهايي تخمين زده شده حدوداً بين 1000 تا 1500 رينگت در ماه كه شامل هزينه‌هاي شخصي چون غذا، اقامت، رفت‌وآمد و هزينه‌هاي روزانه مي‌باشد. هزينه‌ي ذكر شده با توجه به سبك زندگي شما مي‌تواند متغير باشد.

بانكها:فاصله‌ي بانكها تا اين مركز فقط 10 الي 15 دقيقه مي‌باشد. ساعت كار بانكها از دوشنبه تا جمعه 9 الي 15 مي‌باشد.

خدمات پستي، اداره‌ي پست، تبديل پول:

اين مراكز در منطقه چهارده و به مدت 10 دقيقه پياده‌روي تا ELSمي‌باشند.

مراكز خريد و رستورانها:

مراكز خريد و اغذيه فروشي‌هاي بسياري در نزديكي اين مركز آموزشي قرار دارند.

نزديكترين مراكز خريد به اين مركز آموزش عبارتند از: پاساژ ديجيتال، سوپرماركت جايا، پاساژ آمكورپ، پاساژ ميدولي.

سالنهاي غذاخوري و رستورانهايي كه در اطراف اين مركز قرار دارند، غذاهاي چيني، مالائي غربي، هندي و ژاپني ارائه مي‌دهند.

رستورانهايي چون مك‌دونالد، كنتاكي، پيتزا هات و TGiدر فاصله‌ي 10 الي 15 دقيقه‌اي قرار دارند.

تلفن:دانش‌آموزان تازه وارد مي‌توانند كارتهاي IDDو موبايل را از فروشگاههاي رفاه اطراف اين مركز تهيه كنند.

تسهيلات:مركز آموزشي PJداراي كتابخانه‌اي مولتي مديا همراه با سيستمهاي شبكه‌اي اينترنتي مي‌باشد. اين مركز داراي 17 كلاس مي‌باشد كه در هر جلسه تقريباً 300 الي 350 دانشجو را در خود جاي مي‌دهد.

آب و هوا:دماي متوسط ساليانه در زمينهاي پست بين 25 الي 30 درجه سانتي‌گراد مي‌باشد. كمترين دما اغلب به 22 درجه سانتي‌گراد مي‌رسد. در مناطق تپه‌اي دماي يكسان كمتر از اين است. روزها معمولاً گرم و آفتابي با رطوبتي بين 85 تا 90 درصد مي‌باشد. شبها هوا خنك و دلپذير است.

شرايط پرداخت:هزينه‌ي تحصيل هنگام ثبت‌نام پرداخت مي‌شود. پرداخت به دو گونه انجام مي‌گيرد: 1- نقد                    2- حواله‌ي بانكي

شما همچنين مي‌توانيد اين هزينه را پيشتر در كشور خود پرداخت كنيد. اين امر از 3 طريق انجام مي‌گيرد:

1- انتقال تلگرافي               2- حواله‌‌ي پولي                 3- چك

اقامت و هزينه‌هاي زندگي:

ELSبه عنوان يك نماينده جهت پيدا كردن محل اقامت دانشجويان عمل نمي‌كند و هيچگونه مسئوليتي در ارتباط با مدت اجاره‌نامه از هنگام ورود دانشجو، را بر عهده ندارد اما از طرفي مشتاق است كه تلاش خود را در اين مورد قبل از ورود دانشجو به مالزي انجام دهد.

اقامت مي‌تواند زندگي در كنار يك خانواده باشد يا مي‌توانيد در اجاره يك آپارتمان با ديگران سهيم شويد. لطفاً مطمئن شويد كه دانشجو معرف خود را در فرم ثبت‌نام ذكر كند. اين مركز تمام تلاش خود را براي پيدا كردن محلي مطابق با نياز دانشجو انجام مي‌دهد. اما هيچگونه ضمانتي در اين امر نمي‌دهد. اگر دانشجويي از شرايط اقامت خود راضي نيست مي‌تواند خود به دنبال محل ديگري بگردد. اين بدين معناست كه دانشجو مي‌بايستي تا پيدا كردن محل مناسب در هتل اقامت كند. هزينه هتل‌ها تقريباً از شبي 60 الي 300 رينگت مي‌باشد.

هزينه‌هاي اقامت بسيار متنوع است: كمترين كرايه جهت ساده‌ترين محل اقامت است. وسايل تهويه هوا نيز مي‌تواند كرايه را افزايش دهد. معمولاً مستأجران مي‌بايستي مبلغ 2ماه اجاره را به شكل وثيقه و 1 ماه كرايه را زودتر بپردازد. معمولاً وثيقه با توجه به شرايط اجاره‌نامه قابل بازپرداخت است. تهيه‌ي تخت‌خواب، ملحفه و پتو به عهده دانشجو مي‌باشد.

هزينه‌هاي اقامت در پتالينگ جايا، سوبانگ جايا و كوالالامپور (ماهيانه):

ـ 2 اتاق به شكل مشترك 500 الي 600 رينگت  (شامل پرداخت قبوض)

ـ استوديو فلت 800 تا 1000 رينگت (شامل پرداخت قبوض)

ـ آپارتمان 2 خوابه 1000 تا 1800 رينگت (فاقد پرداخت قبوض)

ـ آپارتمان 3 خوابه 1500 تا 3500 رينگت (كرايه فاقد پرداخت قبوض)

هزينه‌هاي زندگي:

اكثر مردم رستوران رفتن را در مقايسه با غذا خوردن در خانه ترجيح مي‌دهند به دو دليل: ارزاني و راحتي. غذاهاي بسته‌بندي شده نيز هم ارزان‌تر هستند و هم قابل دسترس. هزينه‌هايي كه يك فرد مي‌پردازد بستگي به نوع غذاي آن دارد.

در ذيل راهنماي قيمت‌هاي غذاها تهيه شده است:

نوع غذا

قيمت در رستوران

قيمت در مغازه

برنج سرخ‌شده

8 رينگت

5/3 رينگت

رشته فرنگي سرخ شده

10 رينگت

5/3 رينگت

ماهي و سيب‌زميني

20 رينگت

8 رينگت

سينه مرغ

16 رينگت

8 رينگت

غذاي حاضري

10 رينگت

4 رينگت

پاستا

12 رينگت

8 رينگت

چاي و قهوه

4 رينگت

2/1 رينگت

نوشابه

4 رينگت

5/1 رينگت

 

 

رستوران‌هاي زنجيره‌اي بين‌المللي چون MCDonald’s, Kentucky Fried and Pizza Hutدر كليه نقاط مالزي قابل دسترس هستند.

اثبات داشتن سرمايه كافي:

جهت تمديد ويزاي خود در هنگام حضور در مالزي مي‌بايستي به اداره‌ي مهاجرت مالزي ثابت كنيد كه 5000 رينگت جهت هزينه‌هاي زندگي در طول سه ماه اقامت خود را داريد. اگر چه براي هر نفر اين امكان وجود دارد كه هر ماه را با 1500 رينگت به سر كند. اين مبلغ پول شامل غذا، رفت‌و‌آمد، سرگرمي و غيره مي‌شود.

خدمات تاكسيراني از فرودگاه:

هماهنگي‌ جهت حضور نماينده‌ي ELSدر فرودگاه اين امكان را به شما مي‌دهد تا به مقصد مورد نظرتان رسانده شويد. هزينه اين تاكسي‌ها از فرودگاه براي هر نفر 200 رينگت در روزهاي هفته و 300 رينگت براي هر نفر در روزهاي آخر هفته و تعطيلات رسمي مي‌باشد. با خوش‌آمدگويي گرم نماينده‌ي ما به محض حضور شما دركشور مالزي مي‌توانيد از احساس امنيت لذت ببريد.

اگر پرواز شما به مالزي بعد از ساعت 4 بعد از ظهر باشد مي‌بايستي شب اول را به هزينه خودتان در يكي از هتل‌ها به سر كنيد چون بخش خدمات اين مركز ساعت 5 بعد از ظهر به كار خود خاتمه مي‌دهد.

فرم درخواست حضور تاكسي در فرودگاه:

اگر مايليد كه تاكسي اين مركز در فرودگاه به پيشباز شما بيايد مي‌توانيد فرم مخصوص را پس از پر كردن براي ما فاكس كنيد.

در صورت تغيير برنامه پرواز قبل از عزيمت:

اگر پس از فرستادن فرم درخواست تاكسي در فرودگاه برنامه‌ي سفر شما تغيير كرد مي‌بايستي با امور دانشجويي دانشگاه از طريق فاكس يا تلفن تماس گرفته و اطلاعات مربوط به حضورتان را با جزئيات 24 ساعت قبل از حضورتان اعلام كنيد.

جريمه‌ مالي:

لطفاً دقت فرماييد كه هزينه‌ي خدمات حضور تاكسي در فرودگاه به دو دليل جريمه‌ي اضافي خواهد داشت:

ـ اگر سر وقت (به هر دليلي) به فرودگاه نرسيد.

ـ اگر امور دانشجويي دانشگاه پيغام مربوط به حضور با تأخير شما را 24ساعت قبل از رسيدن نگيرد.

 

دانشگاه تكنولوژي كرتين (Curtin University of Technology)

دانشگاه كرتين در منطقه ساراواك واقع شده و در زمينه فناوري فعاليت دارد. اين دانشگاه مبناي كار خود را بر موارد زير قرار داده است: كاربردي نوين براي استفاده از فناوري در راه اهداف آموزشي و ساير نيازهاي جامعه، ايجاد روابط كار با جامعه، توسعه دانشجويان و كاركنان خود و كمك به توسعه اجتماعي و اقتصادي ساراواك و كل منطقه. دانشگاه كرتين به عنوان يكي از برترين دانشگاههاي علوم و فنون منطقه، داراي فارغ التحصيلاني نمونه است كه در سراسر دنيا مشغول به كارند. تدريس در اين دانشگاه نيز بر مبناي استانداردهاي بالا انجام گرفته و اين امر از نتايج فارغ التحصيلان مشهود است. از طرفي هم به دليل وجود دانشجويان از فرهنگ‌هاي مختلف، محيط اين دانشگاه واقعاً چند فرهنگي شده و شبكه‌اي منسجم از اين افراد ايجاد كرده است.

دانشگاه كرتين كه شهرتي زياد در منطقه جنوب شرق آسيا دارد، بر اساس خواست مسئولان دولتي ساراواك مبني بر تأسيس دانشگاهي بين‌المللي در اين ناحيه تأسيس شده و از فوريه سال 1999 فعاليت خود را آغاز كرد. شعبه‌هاي دانشگاه در مناطق ميري، ريام رود و لوتانگ واقع شده‌اند و مديريت آن بر عهده شوراي ساراواك، هيئت علمي، شوراي مديريت و انجمن مديران است.

ساراواك كه در شمال جزيره برونئو واقع شده بزرگترين و غني‌ترين ايالت از 14 ايالت مالزي است و ميري در شمال شرقي آن قرار گرفته است. اين شهر در كنار درياي جنوب چين واقع شده و با طبيعت زيبا و پيشينه تاريخي خود داراي 230 هزار نفر جمعيت است. اين شهر توسعه يافته و مدرن داراي مراكز تجاري و صنعتي زيادي است و از خطوط هوايي و جاده‌هايي ايمن بهره مي‌برد. فرودگاه اين شهر نيز در 15 كيلومتري مركز آن قرار گرفته است. جمعيت اين شهر را بيشتر چيني‌ها، مالزيايي‌ها و قوم‌هاي مختلفي تشكيل مي‌دهند كه زبان ملي آنها مالزيايي است اما چيني و انگليسي نيز به طور گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

vدورههاي تحصيلي:

  • دورههاي فشرده زبان انگليسي
  • بازرگاني پايه
  • مهندسي پايه
  • مطالعات رسانه پايه
  • كارشناسي مديريت بازرگاني
  • كارشناسي بازرگاني با گرايشهاي امور مالي، بازاريابي، حسابداري، مديريت و تجارت الكترونيكي
  • ‌‌كارشناسي علوم كامپيوتر
  • مهندسي شيمي، راه و ساختمان، مكانيك، كامپيوتر، برق، الكترونيك و تجارت
  • كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني (MBA)‌ ‌‌
  • كارشناسي ارشد زبان‌شناسي
  • كارشناسي ارشد علوم با گرايش رياضيات
  • كارشناسي ارشد علوم

 

Website      : www.curtin.edu.my

 

دانشگاه علوم و فنون مالزي

Malaysia University of Science and Technology (MUST)

اين دانشگاه براساس برنامه دوم صنعتي مالزي و به درخواست نخست‌وزير اين كشور براي تأسيس دانشگاهي در سطح جهاني و برآوردن نيازهاي بخش علوم و فنون در سال 97 تأسيس شد اما به علت ركود اقتصادي سال 98 كشور مالزي، حضور دوباره اين دانشگاه و گسترش آن به مدد كمك‌هاي دولتي براي تربيت دانشمندان و محققان ميسر گرديد تا متخصصاني در زمينه‌هاي علوم، مهندسي، فناوري اطلاعات و به ويژه بيو‌تكنولوژي، انرژي، مخابرات، نرم افزار و سيستم‌هاي هوشيار حمل و نقل در اين دانشگاه تعليم ببينند.

دانشگاه علوم و فنون مالزي، دانشگاهي تحقيقاتي است كه در مقطع كارشناسي ارشد دانشجو مي‌پذيرد و كاملاً با ياري و حمايت مؤسسه تكنولوژي ماساچوست (MIT)آمريكا به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين دانشگاه شامل موارد زير مي‌شوند:

  •  دانشگاهي كاملاً تحقيقاتي كه فارغ التحصيلانش داراي خلاقيت بسيار بالايي هستند.
  •  تمركز اصلي دانشگاه در مقطع كارشناسي ارشد بوده و سپس به دكترا مي‌انجامد.
  •  امكان جذب دانشجو از مالزي و ساير كشورهاي جنوب شرق آسيا را دارد.
  •  مؤسسه‌اي خصوصي است كه قادر به تأمين نيازهاي دولت و صنعت مي‌باشد.

اين دانشگاه براي اولين بار در سال 2002 دانشجو پذيرفت كه شامل 46 دانشجو در سه برنامه كارشناسي ارشد در رشته‌هاي فناوري اطلاعات، بيوتكنولوژي و حمل و نقل مي‌شد. در سال 2003 دو رشته مهندسي مواد و مهندسي راه و ساختمان نيز به رشته هاي پيشين افزوده شد و تعداد آنها به 5 رسيد. رشته‌هاي جديد اين دانشگاه عبارتند از: مهندسي شيمي، طراحي و كاربرد سيستم، توليدات پيشرفته، مهندسي محيط زيست و انرژي و مهندسي ژئوتكنيك.

در ضمن اين دانشگاه شعبه ديگري نداشته و مدارج تحصيلي خود را با حمايت(MIT)اعطا مي‌كند.

 

Web Site     : www.must.edu.my 

دانشگاه ملي تناگا (Universiti Tenaga Nasional)

دانشگاه ملي تناگا، مؤسسه آموزش عالي است كه برنامه‌هاي آموزشي آن در سه زمينه مهندسي، فناوري اطلاعات و مديريت بازرگاني متمركز شده است. اين دانشگاه يكي از اولين دانشگاه‌هاي خصوصي كشور مالزي است كه به يكي از بزرگترين شركت‌هاي جنوب شرقي آسيا ( TNB)تعلق دارد. اين دانشگاه در سال 1996 فعاليت آكادميك خود را آغاز كرده ولي از سال 97 به طور رسمي و مستقل به عنوان دانشگاه ملي تناگا شناخته شده است.

دانشگاه تناكا دو شعبه دارد كه شعبه اصلي آن در 25 كيلومتري جنوب كوالالامپور واقع شده و دسترسي به آن از بزرگراههاي متعددي مسير است. اين محوطه مساحتي برابر 214 هكتار دارد و در نزديكي مراكز فرهنگي و تجاري كوالالامپور قرار گرفته است. اين شعبه دانشگاه در محل MSC(در سايبرجايا) كه پروژه  مختص گسترش فناوري اطلاعات است واقع شده و هم چنين در مجاورت محل جديد فعاليت‌هاي دولتي (در پوتراجايا) قرار دارد.

شعبه ديگر اين دانشگاه در سلطان حاجي احمدشاه واقع شده و كالج مديريت بازرگاني را در خود جاي داده است.

دو كالج ديگر دانشگاه يعني مهندسي و فناوري اطلاعات در شعبه اصلي دانشگاه قرار دارند.

 

Web site:    www.utn.edu.my

دانشگاه تكنولوژي پتروناس

 (Universiti Teknologi Petronas)

دانشگاه تكنولوژي پتروناس(UTP) در سال 1997 با درخواست دولت از پتروناس مبني بر تأسيس يك دانشگاه، تأسيس شد. اين دانشگاه ابتدا مؤسسه تكنولوژي پتروناس  (ITP) ناميده مي‌شد و يكي از شعب فرعي پتروناس به شمار مي‌رفت. اما در سال 95 با تأييد وزارت آموزش و بنابر قانون اساسي مؤسسات آموزش عالي سال 96، به عنوان دانشگاه شناخته شد.

پتروناس شركت ملي نفت مالزي و وابسته به دولت است. گروه پتروناس شامل 53 شعبه فرعي و 37 شركت بوده و فعاليت‌هايي از قبيل توليد و تحقيق، پالايش، بازاريابي، تجارت و توزيع كالاهاي نفتي را انجام مي‌دهد.

موقعيت دانشگاه در مكاني است كه اكنون تبديل به منطقه‌اي صنعتي شده و داراي بخش‌هايي چون پارك تكنولوژي و صنعتي، پارك داروسازي، پارك آموزشي و پارك علوم و پژوهش است. اين محل در منطقه بسيار زيبايي واقع شده و در نزديكي شهر سري اسكندر قرار دارد.

دانشگاه تكنولوژي پتروناس در زمينه‌هاي مهندسي، علوم و تكنولوژي فرصت‌هاي بسياري را براي متقاضيان فراهم آورده و با هدف تعليم فارغ التحصيلان خلاق و نوآور به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

 

Web Site     : www.utp.edu.my

 دانشگاه ساراواك (Universiti Of Malaysia Sarawak)

دانشگاه ساراواك مالزي كه هشتمين دانشگاه دولتي اين كشور به شمار مي‌رود، در 24 دسامبر سال 1992 به طور رسمي آغاز به كار كرد. اين دانشگاه اولين دانشگاه ايالت ساراواك بوده و داراي محيطي منحصر به فرد براي آموزش، يادگيري و پژوهش است. دانشگاه ساراواك در سال 1993 با دو دانشكده علوم اجتماعي و علوم و فناوري منابع و پذيرش 118 دانشجو، فعاليت آكادميك خود را شروع كرد. در سال 1994 دانشگاه به مكاني به نام Kota Samarahan نقل مكان كرد كه در سال 93 ماهاتيرمحمد نخست وزير مالزي آنرا افتتاح كرده بود.

اين دانشگاه در سا‌لهاي بعد به سرعت گسترش يافت و تعداد دانشكده‌هاي آن به هشت رسيد. به علاوه سه مؤسسه و هفت مركز هم به آن اضافه شدند. اكنون دانشگاه ساراواك تمركز اصلي خود را روي گسترش   ICTقرار داده و آن را در تمامي بخش‌هاي آموزشي، يادگيري و مديريتي نيز بسط داده است.

 

Web Site     : www.unimas.my

 

دانشگاه تكنولوژي مالزي (Universiti of Technology Malaysia)

دانشگاه تكنولوژي مالزي يكي از معتبرترين مراكز آموزش عالي اين كشور است كه با   دوره‌ها و برنامه‌هاي متعدد خود در زمينه‌هاي مختلف در توسعه اقتصادي و صنعتي

مالزي نقش مهمي ايفا مي‌كند. اين دانشگاه در حقيقت پس از مراحل مختلف، نهايتاً در آوريل سال 1975 به عنوان دانشگاه فعاليت آكادميك خود را آغاز كرد.

اين دانشگاه اكنون داراي 10 دانشكده و چندين مركز ديگر است كه در دو شعبه آن واقع شده‌اند.

شعبه اصلي دانشگاه در اسكوداي و در محلي به مساحت 1222 هكتار قرار گرفته و  شعبه ديگر آن در 18 هكتار زمين در كوالالامپور واقع شده است.

دانشگاه تكنولوژي مالزي با توجه به برنامه كشور مالزي براي دستيابي به توسعه علمي و صنعتي تا سال 2020، سعي در حفظ موقعيت خود در زمينه گسترش فناوري داشته و شرايط و امكانات خود را در راستاي اين برنامه تغيير داده و اصلاح كرده است. از آنجايي كه بخش صنعتي يكي از اصلي‌ترين عوامل رشد اقتصادي است اين دانشگاه ارتباط خود را با اين بخش افزايش داده و درصدد است تا با همكاري در اين زمينه، به توسعه اقتصادي كشور كمك كند.

دانشگاهها و مراكز دانشگاه

دانشكده محيط زيست (FAB)

دانشكده مهندسي شيمي و منابع طبيعي(FKKKSA)

دانشكده مهندسي عمران(FKA)

دانشكده علوم كامپيوتر و سيستم هاي اطلاعاتي(FSKSM)

دانشكده آموزش(FP)

دانشكده مهندسي برق(FKE)

دانشكده مهندسي و علوم زمين شناسي(FKSG)

دانشكده مديريت و توسعه منابع انساني(FPPSM)

دانشكده مهندسي مكانيك (FKM)

 دانشكده علوم (FS)

مركز مطالعات اسلامي و توسعه اجتماعي (PPIPS)

مدرسه تحصيلات تكميلي (SPS)

مدرسه بازرگاني بين الملل (IBS)

مركز فناوري هاي پيشرفته بازرگاني (BATC)

مركز مهندسي نرم افزار پيشرفته (CASE)

مدرسه آموزش هاي پيوسته و حرفه اي (SPACE)

 

Web Site     : www.utm.my

دانشگاه كبانگ سان

دانشگاه كبانگ سان مالزي در سال 1970 تأسيس شده است.كادر علمي اين دانشگاه شامل 1765 نفر است كه 156 استاد، 357 استاديار،1020 سخنران و 224 دبير اعضاي تشكيل دهنده‌ي آن هستند. اين دانشگاه به عنوان دانشگاهي تحقيقاتي شناخته شده و بودجه تحقيقات آن در بين سالهاي 2000 و 2002 بيش از 25 ميليون دلار بوده است.

مدارج دانشگاهي در اين دانشگاه شامل كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا است كه در مقطع كارشناسي بيش از 90 رشته تحصيلي و در مقاطع بالاتر 170 برنامه مختلف ارائه مي‌شوند.

موقعيت مكاني اين دانشگاه در محوطه‌اي به مساحت 1096 هكتار در بنگي واقع شده و البته شعبه ديگري نيز در كوالالامپور دارد. بنگي حدود 35 كيلومتري جنوب كوالالامپور قرار دارد و تمامي دانشكده‌ها و مراكز و ساختمان‌هاي دانشگاه را در خود جاي داده است اما دانشكده‌هاي پزشكي، دندان‌پزشكي و علوم بهداشتي در كوالالامپور قرار دارد.

دانشكده‌ها

دانشگاه كبانگ سان مالزي داراي دانشكده‌هاي علوم بهداشتي، مديريت بازرگاني، پزشكي، حقوق، دندان‌پزشكي، اقتصاد، آموزش، مهندسي، مطالعات اسلامي، فناوري اطلات، علوم و فناوري، علوم اجتماعي و انساني است.

 

Web Site     : www.ukm.my/english

 

دانشگاه بين‌المللي اسلامي مالزي

International Islamic University of Malaysia

اين دانشگاه اكنون يكي از برجسته‌ترين مؤسسات دنياي اسلام است كه از هيچگونه تلاشي براي تأمين آموزش عالي در تمامي زمينه‌ها فروگذار نكرده است. فارغ التحصيلان اين دانشگاه از جمله افراد ماهر و عالمي هستند كه علاوه بر توانايي‌هاي علمي به اصول اخلاقي و ارزش‌ها نيز پاي‌بند مانده‌اند.

دانشگاه بين‌المللي اسلامي مالزي كه در سال  1983 تأسيس شده و زير نظر دولت و سازمان كنفرانس اسلامي فعاليت مي‌كند، روابط خود را با دولت‌ها و مؤسساتي در سراسر دنيا هم چون اتحاديه دانشگاه‌هاي اسلامي و انجمن بين‌المللي دانشگاه‌ها برقرار ساخته است.

در حال حاضر هزاران دانشجو در اين دانشگاه تحصيل مي‌كنند و سه هزار نفر نيز در كادر علمي و اداري اين مركز مشغول به كارند. اين دانشجويان كه بيشتر آنها را دانشجويان خارجي تشكيل داده‌اند، از صد كشور مختلف دنيا براي تحصيل به اين دانشگاه مي‌آيند. دانشگاه اسلامي مالزي كه فعاليت خود را با 153 دانشجو آغاز كرده بود اكنون داراي سه محوطه دانشگاهي و يك مركز پذيرش است و دوره‌هاي تحصيلي بسياري را بر مبناي فلسفه دانشگاهي خود ارائه مي‌دهد كه بر اين باور استوار شده است: دانش بايد با روح توحيد كسب شود و در حقيقت عبادت بشر در برابر پروردگار باشد.

دانشجويان اين دانشگاه در عرصه‌هاي مختلف به خوبي ظاهر شده‌اند و اين تنها به دليل دانش علمي بالا، مهارت‌هاي زباني و موقعيت علمي دانشگاه است كه از سال 1987 هر ساله سه هزار فارغ التحصيل دارد.

اين دانشگاه شامل دانشكده حقوق احمد ابراهيم، دانشكده علوم بهداشتي، دانشكده معماري و طراحي شهري، دانشكده اقتصاد و علوم مديريت، دانشكده مهندسي، دانشكده علوم اسلامي و انساني، دانشكده پزشكي، دانشكده علوم، دانشكده تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات، دانشكده داروسازي

Web Site     : www.iiu.edu.my

دانشگاه صباح (Universiti of Malaysia Sabah)

دانشكده‌ها:

دانشكده مهندسي و فناوري اطلاعات، دانشكده علوم فناوري، دانشكده بازرگاني و اقتصاد، دانشكده علوم اجتماعي، دانشكده روان‌شناسي و مددكاري اجتماعي، دانشكده آموزش، دانشكده تغذيه و صنايع غذايي، دانشكده جنگل‌داري و نواحي حاره‌اي، دانشكده هنر

مراكز عالي:

مؤسسه مارينوبرنئو، مؤسسه حفاظت و زيست‌شناسي حاره‌اي، مؤسسه تحقيقات بيوتكنولوژي و مراكز گسترش دانش و يادگيري زبان

Web Site     : www.ums.edu.my/english

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی