صفحه اصلی مهاجرت سرمایه گذاری اخذ اقامت کارآفرینی جمهوری فدرال آلمان
PDF چاپ نامه الکترونیک

اخذ اقامت کارآفرینی جمهوری فدرال آلمان

  کشور آلمان در اروپای مرکزی و غربی از شمال با دریای شمال ، دانمارک و دریای بالتیک از جنوب با اتریش و سوئیس از شرق با لهستان و جمهوری چک از غرب با فرانسه ، لوکزامبورگ ، بلژیک و هلند هم مرز است.

مساحت این کشور 41/357121 کیلومتر مربع (63 مین کشور جهان) و جمعیت آن حدود 82 میلیون نفر است و تراکم جمعیت 226 در هر کیلومتر مربع ، پایتخت این کشور شهر برلین که بزرگترین شهر آلمان است.

زبان رسمی آن آلمانی است و زبانهای ترکی ، کردی ، دانمارکی و رومی و سوربی هم استفاده می شود.

واحد پول آن یورو ، منطقه زمانی 1+ از ساعت جهانی ، پیش شماره آن 49+ و دامنه اینترنتی آن Duو Eu   می باشد.

این کشور دارای 16 ایالت که بزرگترین آن ایالت بایرن (باواریا) در جنوب و کوچکترین آن برمن در شمال غربی قرار گرفته اند . کشور آلمان از کوه و دشت و جنگل و تعدادی دریاچه و جزیره کوچک و مجموعه ای باتلاق تشکیل گردیده است .شمال و جنوب آلمان را رشته کوهای هارتس ، ارتس ، فیشتل و هونسروگ از هم جدا کرده است بلندترین کوه آلمان تسوگ ابشیسه در رشته کوه آلپ در جنوب این کشور با ارتفاع 2962 متر است .

از جمعیت آلمان حدود 19% را مهاجرین هستند جامعه مهاجرین در آلمان 9/17% ترکتباران ، 1/13% لهستانی ها ، 7/8% روس ها ، 2/8% قزاقها ، 3/5% ایتالیایی ها و مابقی سایر ملیتها تشکیل می دهند .

حدود 40 میلیون نفر جمعیت این کشور شاغل که از این تعداد 2/53% مرد و 8/46% را زنان تشکیل میدهند و نرخ بیکاری حدود 1/5% است جمعیت این کشور حدود 41 میلیون را زنان و حدود 39 میلیون را مردان تشکیل میدهند .

اولین حضور جامعه انسانی در سرزمین آلمان به 500 هزار سال پیش ( انسانهای نئاندرتال) باز می گردد. اکثریت نژاد مردم این کشور آریایی می باشند.

نظام سیاسی بر پایه قانون اساسی در رأس دولت رئیس جمهور قرار دارد که نقش وی نمادین و رئیس حکومت صدراعظم است وی تعیین کننده سیاست حکومتی است.

بوندس تاگ صدراعظم را بر می گزیند هر ایالت دارای یک دولت و قانون اساسی است و تا حد زیادی خودمختار عمل می کنند.

بر اساس اعلامیه حقوق بشر و قانون اساسی آلمان با باور سکولاریسم هر گونه دخالت نهادهای مذهبی را در حکومت منع می نمایند.

آلمان چهارمین کشور جهان از نظر تولید ناخالص داخلی ، بزرگترین صادر کننده کالا (از نظر درآمد) و دومین کشور وارد کننده کالا در جهان است و قطب حمل و نقل اروپا به حساب می آید و رتبه سوم شبکه های بزرگراهی و اتوبانی را در جهان داراست .

این کشور پس از امریکا و بریتانیا سومین کشور برنده جوایز نوبل در دنیا است و تاکنون به بیش از 103 آلمانی این جایزه اهدا گردیده است و بزرگترین انجمن فیزیک دنیا در این کشور است .

مهمترین صادرات این کشور: وسایل نقلیه موتوری ، وسایل الکتریکی ، مکانیکی ، مواد شیمیایی ، منسوجات ، مواد غذائی و صنایع تکنولوژی پیشرفته می باشند.

واردات آن : مواد اولیه ، سنگ آهن ، بوکیت ، سنگ مس و . . . است .

بانداری و امور مالی از منابع مهم درآمد ارز خارجی این کشور است .

این کشور عضو اتحادیه اروپا (شینگن) می باشد.

برای توسعه تجارت و ورود به بازار اروپا امکان ثبت شرکت و اخذ کارت شهروندی این کشور توسط گروه کادی و همکاران مقدور است .      

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی