صفحه اصلی مهاجرت سرمایه گذاری اخذ اقامت کشور پادشاهی اسپانیا
PDF چاپ نامه الکترونیک

اخذ اقامت کشور پادشاهی اسپانیا

کشور اسپانیا در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد سرزمین اسپانیا از شمال و شمال شرق با فرانسه ، آندورا و خلیج نیسیکای از جنوب و شرق با دریای مدیترانه جبل الطارق از غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است .

جزایر بالنارس ، جزایر قناری دو شهر خود مختار بسته و ملیله در افریقای شمالی (هم مرز با مراکش ) و چندین جزیره مسکونی و غیر مسکونی دیگر شامل آلبوران ، شافا ریناس ، آلورماس و لزدلاگومرا جزء قلمرو کشور اسپانیا می باشند .

مساحت این کشور 505992 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپاست که کمی بزرگتر از کشور ترکمنستان است .

کشور اسپانیا کوهستانی و فلات در رشته کوههای بلند در آن پوشیده شده است.

بلندترین قله این کشور قله آتش فشانی تید در نزدیکی شهر تنریف در جزایر قناری می باشد .

بزرگترین فلات اسپانیا مستانسترال در قلب این کشور قرار دارد .

چندین رودخانه بزرگ در این کشور به نامهای رودخانه های تاقوس ، ایبرو ، دورو ، گوادیانا و گوادالکیویر قرار دارند و بزرگترین دشت آبرفتی آن گوادالکیویر واقع در اندلس است .

این کشور دارای سه اقلیم الف) مدیترانه ای با تابستانهای گرم و خشک  در منطقه برایبریا ب) اقلیم نیمه خشک در جنوب شرقی کشور منطقه مورسیا و دره ایبرو ج) اقلیم اقیانوسی در شمال اسپانیا در منطقه استان باسک ، استوریاس ، کانتابریا و بخشی از گالیسیا ( دما در زمستان و تابستان تحت تاثیر اقیانوس تغییر میکند و هیچ فصل خشکی وجود ندارد) علاوه بر این اقلیمهای اصلی ؛ اقلیم آلپی در پیرنه و سیبرانواد و اقلیم نیمه گرمسیری در جزایر قناری نیز وجود دارند.

انسان مدرن نخستین بار حدود 35000 سال پیش قدم به شبه جزیره ایبریا (اسپانیا) پا گذاشت و حدود 300 سال پیش از میلاد هم این منطقه تحت فرمان حکومت روم قرار گرفت .

اسپانیا یک کشور توسعه یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می باشد و همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است . کیفیت زندگی در بین ده کشور نخست جهان قرار دارد.

قانون اساسی جدید اسپانیا در سال 1977 تصویب و کشوری با پادشاهی مشروطه می باشد.

سلطنت موروثی و دارای دو مجلس قانون گذاری شامل کنگره نمایندگان با 350 عضو و مجلس سنا با 259 عضو می باشد که هر دو به انتخاب مردم به مدت چهار سال فعالیت می کنند . طبق قانون اساسی این کشور شامل 17 بخش خود مختار و دو شهر خودمختار با درجه های گوناگونی خودمختاری می باشند و در قالب کشوری متحد و غیر قابل تقسیم است در این کشور هیچ دینی رسمی نیست و همه مردم در اعمال و باورهای دینی خود آزادند .

نفوذ و روابط ویژه اسپانیا با کشورهای امریکای جنوبی و مرکزی و کشور فلیپین خوب و تاکنون این روابط را حفظ کرده است .

کشور اسپانیا یکی از اعضای ناتو و عضو اتحادیه اروپا ( شینگن) میباشد.

اقتصاد اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو (اتحادیه اروپا) می باشد نرخ بیکاری در این کشور حدود 18% بوده و ضعف اقتصادی اسپانیا تورم بالای آن است.

60% شرکت بین المللی فعال در زمینه زیربناهای حمل و نقل اسپانیا هستند .

نظام آموزشی در این کشور ضعیف است .

کشاورزی در این کشور مورد توجه و استان المریا یکی از مناطق قابل توجه که محصولات کشاورزی میوه و سبزیجات ، انگور ، پنبه ، چغندرقند ، سیب زمینی ، حبوبات ، زیتون ، انبه ، توت فرنگی و علوفه دام تولید می شود و به سایر کشورهای اروپائی صادر می گردد.

صنعت گردشگری در طی 40 سال گذشته پیشرفت کرده و اکنون به دومین کشور صنعت گردشگری دنیا بدل شده است و 5% تولید ناخالص داخلی کشور را داراست.

اسپانیا پیشرو در تولید انرژی های تجدید پذیر است 53% برق کشور را از انرژی های بادی و خورشیدی پوشش میدهد (برابر با 14 نیروگاه هسته ای) و بعد از امریکا دومین کشور تولید کننده انرژی برق از خورشید است .

اسپانیا بزرگترین شبکه بزرگ قطار اروپا را در اختیار داشته و پس از چین دومین شبکه قطار تندروی جهان را دارد و دارای 47 فرودگاه میباشد.

جمعیت این کشور حدود 864/439/46 نفر و تراکم جمعیت 92 نفر در هر کیلومتر مربع است.

12% جمعیت این کشور را مهاجرین از امریکای لاتین ، افریقای شمالی ، اروپای شرقی و افریقای سیاه هستند. تعداد کثیری از بازنشتگان کشورهای بریتانیا ، فرانسه ، آلمان ، هلند و نروژ در مناطق ساحلی مدیترانه و جزایر بالئاری دوران بازنشستگی را می گذارنند . زبان این کشور چند زبانه ( 74% اسپانیائی 20% باسکی 7% کاتالان و 7% گالیسی ) است ولی در تمام کشور اسپانیائی صحبت می کنند 9/70% جمعیت این کشور کاتولیک 6/24% بی دین و 5/4% سایر ادیان هستند.

واحد پول آن یورو منطقه زمانی 1+ ، پیش شماره تلفن آن 34+ و دامنه اینترنتی آن Egاست .

پایتخت این کشور مادرید و شهرهای مهم این کشور: مادرید ، بارسلونا ، والنسیا ، سویا ، مالاگا، بیلیائو ، اویدو ، خیخن ، ایبلس ، الیکانته ، الجه ، لاس بالماس و ساراگوسا هستند . اسپانیا پس از ایتالیا و چین سومین کشور آثار ثبت شده در سازمان میراث جهانی یونسکو قرار دارد .

موسیقی اسپانیا و فلامنکو جزء موسیقی های شناخته شده جهان و رایج است و بیش از 140 ارکستر حرفه ای دارد .

گروه کادی و همکاران برای این کشور سه سرویس : الف) سرمایه گذاری در ملک و یا سپرده گذاری 5 ساله و اخذ اقامت ب) اخذ کارت شهروندی بدون اجازه کار ج) ثبت شرکت کارت موقت شهروندی را به متقاضیان ارائه می نماید.

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی