صفحه اصلی اخبار ثبت سالانه ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور
PDF چاپ نامه الکترونیک

ثبت سالانه ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور

ˈاحسان پورمنتیˈ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مردان و زنان ایرانی به طور متوسط هر سال این میزان واقعه ازدواج را در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ثبت می کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال 1308 تاکنون 110 هزار مورد ازدواج میان ایرانیان خارج از کشور صورت گرفته است، افزود: به طور یقین هرچه تعداد جمعیت ایرانیان در کشورهای خارجی بیشتر شود، تعداد وقایع چهارگانه نیز افزایش و کاهش خود را نشان می دهد.

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: به طور متوسط در هر سال نیز یک هزار و 500 مورد طلاق در میان ایرانیان خارج از کشور به وقوع پیوسته است به طوری که از سال 1308 تاکنون 20 هزار و 350 مورد طلاق در میان این افراد به ثبت رسیده است.


 


***صدور اولین شناسنامه ایرانیان خارج از کشور سال 1308 در هند

پورمنتی مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به این که اولین شناسنامه ایرانیان در کشورهای خارجی از سال 1308 در شهر بمبئی کشور هند صادر شد، افزود: از این سال تاکنون نیز 645 هزار واقعه ولادت در کشورهای مختلف به ثبت رسیده است و متوسط سالیانه آن 13 هزار واقعه ولادت در میان ایرانیان خارج از کشور است.

برخی از ایرانیان وقایع چهارگانه حیاتی خود را در ایران ثبت می کنند.

وی افزود: همچنین آمار سالانه فوت در میان ایرانیان خارج از کشور دو هزار نفر در طول یک سال به طور متوسط است و از سال 1308 تاکنون نیز 46 هزار نفر از هموطنان در کشورهای خارجی فوت کرده اند.



***انجام سالانه 150 هزار فعالیت توسط ایرانیان خارج از کشور در نمایندگی های ایران

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور همچنین گفت: به طور متوسط سالانه 150 هزار فعالیت در حوزه ثبت احوال از جمله تغییر نام، نام خانوادگی، تغییر یا تعویض شناسنامه و گرفتن شناسنامه یا کارت شناسایی المثنی و دیگر کارهای مربوط به ثبت احوال توسط این افراد در نمایندگی های فعال ایران در سراسر جهان انجام می شود.

وی در ادامه از صدور 400 هزار کارت شناسایی برای ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: این افراد از طریق نمایندگی های فعال در سراسر جهان فعالیت های مربوط به ثبت احوال و وقایع چهارگانه خود را با هماهنگی ثبت احوال امور خارجه و بخش کنسولی وزارت امور خارجه انجام می دهند.

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به این که 120 نمایندگی خارج از کشور کار ایرانیان را انجام می دهند، گفت بر اساس آمار معاون کنسولی وزارت امور خارجه جمعیت ایرانیان خارج از کشور بین 5/4 تا پنج میلیون نفر هستند.

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی