صفحه اصلی اخبار فهرست برترین دانشگاههای آسیا/3 دانشگاه ایران
فهرست برترین دانشگاههای آسیا/3 دانشگاه ایران PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط گروه بین المللی کادی   

فهرست برترین دانشگاههای آسیا/3 دانشگاه ایران

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار نتایج رتبه بندی تایمز خبر داد و گفت: تایمز دانشگاههای کشورهای جهان را منطقه بندی و برترین دانشگاههای هر منطقه را بر اساس 13 شاخص متغیر رتبه بندی کرد.

وی با اشاره به دانشگاههای برتر در منطقه، آسیا اظهار داشت: دانشگاه توکیو با کسب امتیاز 78.3 از کل امتیاز 100 رتبه نخست قاره آسیا را در اختیار دارد.

مهراد درباره رتبه های سایر کشورهای آسیایی در رتبه بندی تایمز به رتبه های دوم تا دهم اشاره کرد و گفت: رتبه دوم تا دهم به ترتیب به دانشگاههای ملی سنگاپور، هنگ کنگ، پکن، علوم و فناوری پوهانگ در کره جنوبی، شینگهوا در چین، کیوتو در ژاپن، دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، علوم و فناوری هنگ کنگ همچنین انستیتو علوم و فناوری کره جنوبی تعلق دارد.

وی افزود: بدین ترتیب در بین صد دانشگاه نخست قاره آسیا، ژاپن، چین و هنگ کنگ هر کدام با 2 دانشگاه، کره جنوبی با 3 دانشگاه، بیشترین دانشگاههای برتر را به خود اختصاص داده اند.

به گفته سرپرست ISC در منطقه خاورمیانه، نخستین دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر به فلسطین اشغالی (دانشگاه تلاویو با رتبه 18) تعلق دارد. دومین دانشگاه با رتبه 21 (انستیتو فناوری رژیم اشغالگر قدس) مربوط به این رژیم، در رتبه های بعدی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ترکیه با 5 دانشگاه شامل دانشگاه فنی خاورمیانه با امتیاز 45.8، دانشگاه بیلکنت با امتیاز 41.7، دانشگاه کچ با امتیاز 41.5، دانشگاه بوغازچی با امتیاز 38.9 و دانشگاه فنی استانبول با امتیاز 38 به ترتیب با کسب رتبه های 22، 28، 31، 37 و 38 بیشترین دانشگاههای برتر را در منطقه خاورمیانه دارد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در ادامه اعلام این رتبه بندی از جای گرفتن سه دانشگاه کشورمان در تازه ترین رتبه بندی تایمز خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف با کسب امتیاز 36.5 موفق به کسب رتبه 42 آسیا در بین 100 دانشگاه برتر این رتبه بندی قرار گرفت. پس از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 27.9 در جایگاه 62 دانشگاههای برتر آسیا نشسته است. رتبه سوم از آن دانشگاه صنعتی اصفهان شد.

مهردا درباره امتیاز دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب 22.5 امتیاز رتبه 95 برترین دانشگاههای آسیا را به دست آورده است.

مهراد درباره رتبه بندی دانشگاههای عربستان سعودی در تایمز، گفت: عربستان سعودی در رتبه بندی تایمز در سال 2014-2013 میلادی در قاره آسیا و در بین کشورهای منطقه با دانشگاههای ملک عبدالعزیز با امتیاز 34.3 (رتبه 49)، دانشگاه نفت و معادن ملک فهد با امتیاز 27.5 (رتبه 62) و دانشگاه ملک سعود با امتیاز 25.6 (رتبه 77) بعد از ترکیه و از نظر تعداد دانشگاههای همتراز با ایران قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: از امارات متحده عربی، لبنان و مالزی نیز هر کدام یک دانشگاه شامل دانشگاه امارات عربی متحده، دانشگاه آمریکایی بیروت و دانشگاه کابانگاسان به ترتیب با رتبه های 86، 87 و 88 موفق به حضور در بین 100 دانشگاه برتر آسیا شدند.

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی