صفحه اصلی اخبار معدل 17،شرط اعطاي تسهيلات ارزي به دانشجويان پزشكي
PDF چاپ نامه الکترونیک
معدل 17،شرط اعطاي تسهيلات ارزي به دانشجويان پزشكي
 
رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به تسهيلات ارزي كه براي دانشجويان علوم پزشكي در نظر گرفته مي‌شود، از وجود شرط معدل و نمره براي پرداخت اين گونه تسهيلات خبر داد.

محمود قاضي خوانساري در گفت‌وگو با مهر افزود: ميزان تسهيلات ارزي بستگي به كشور مقصد دارد كه البته اين تسهيلات با شهريه دانشجويان كه پرداخت مي‌شود، تفاوت دارد.رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت اظهار كرد: ما در وزارت بهداشت و هم همكاران ما در وزارت علوم مي‌دانيم كه كشورهاي مختلف از نظر هزينه و شهريه با هم تفاوت دارد و اين موضوع را در بورسيه‌هاي دانشجويي در نظر مي‌گيريم.

وي با اشاره به شرايط ارائه تسهيلات ارزي براي گروه علوم پزشكي گفت: دانشجويان رشته‌هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي كه در دانشگاه‌هاي كشورهاي مشترك‌المنافع و بلوك شرق تحصيل مي‌كنند بايد داراي جمع معدل ديپلم و پيش‌دانشگاهي بالاي 17 و همچنين نمرات بالاتر از 14 باشند تا بتوانند تسهيلات ارزي دريافت كنند.

قاضي خوانساري گفت: گروه پزشكي با جان مردم در ارتباط است، بنابراين معدل در گروه علوم پزشكي با معدل در رشته‌هاي مرتبط با وزارت علوم متفاوت است و از همين رو در اعطاي تسهيلات آن را دخالت مي‌دهيم.

وي تاكيد كرد: تمامي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از كشور براي دريافت تسهيلات ارزي بايد در سامانه كامپيوتري، پرونده دانشجويي تشكيل دهند و از اين پس ثبت‌نام و نوبت‌دهي در سامانه انجام مي‌گيرد و به هيچ‌يك از درخواست‌ها خارج از اين سيستم پاسخ داده نمي‌شود.

تغيير در شرايط پذيرش دانشجو بدون آزمون

مديركل دفتر برنامه‌ريزي آموزش عالي و دبير شوراي هدايت استعدادهاي درخشان از ابلاغ آيين‌نامه ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره‌هاي تحصيلي بالاتر خبر داد و گفت: بر اساس اين آيين‌نامه دانشجويان مي‌توانند با لحاظ شرايطي بدون آزمون به مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري راه يابند.

سعيد قديمي با بيان اين‌كه از آيين‌نامه قبلي استعدادهاي درخشان حدود پنج سال مي‌گذرد، به ايسنا گفت: آيين‌نامه قبلي مربوط به سال 86 بود كه با توجه به ضرورت‌ها و تغيير نيازها همچون جدي شدن بحث دكتري و... آيين‌نامه جديد پس از بازنگري ابلاغ شده است كه دانشگاه‌ها از مهرماه امسال بر اساس آيين‌نامه جديد دانشجو پذيرش مي‌كنند.

وي اضافه كرد: در آيين‌نامه جديد ورود بدون آزمون به دوره‌كارداني حذف شده و شرايطي براي ورود دانشجويان به مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري تعيين شده است.

به گفته قديمي، دانشجويان براي اطلاع از شرايط ورود بدون آزمون در مقاطع بالاتر مي‌توانند به سايت وزارت علوم به نشاني www.msrt.ir مراجعه كنند.

دبير شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت علوم با بيان اين‌كه برگزيدگان علمي براي ورود به مقاطع بالاتر مازاد بر ظرفيت دانشگاه‌ها تعيين مي‌شوند، تصريح كرد: بر اين اساس هر دانشگاهي مي‌تواند 20 درصد ظرفيت هر رشته خود را به دانشجويان استعداد درخشان اختصاص دهد.

وي با اشاره به آماري كه مربوط به سال 87 تا 89 است، گفت: 47 هزار و 700 نفر بدون كنكور و از طريق تسهيلات برگزيدگان علمي به مقاطع بالاتر راه يافته‌اند كه بر اين اساس 29 هزار نفر مربوط به مقطع كارشناسي، 13 هزار و 500 نفر مربوط به مقطع كارشناسي ارشد و 4200 نفر مربوط به مقطع دكتري است.

 
Facebook MySpace Twitter Digg Delicious Stumbleupon Google Bookmarks 
 
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی